Stort intresse för GoZero när kunderna ökar sitt återbruk

Återbrukstjänsten GoZero

Möjligheten att återbruka istället för att kasta har blivit en het fråga hos PreZeros kunder. Något de inte minst ser på att användandet av PreZeros egen återbrukstjänst GoZero ökar.

– Vi märker att våra kunder har fått en ny, annorlunda syn på sitt avfall, säger Linda Sato, säljchef på PreZero. Istället för att skicka överblivet material som produktionsspill, byggmaterial eller möbler från renoveringsprojekt till återvinning, vill man hitta nya vägar att ta vara på materialet genom återbruk.

Linda Sato, säljchef på PreZero

Årets cirkulära initiativ 2023

Att allt fler får upp ögonen för återbruk ser PreZero genom ett ökat tryck på deras återbrukstjänst GoZero. PreZero lanserade GoZero 2023 och vann samma år pris på återvinningsgalan i kategorin ”Årets Cirkulära Initiativ”. I appen kan PreZeros kunder köpa och sälja återbrukat material. Men de kan även göra en inventering av sitt material och sina produkter för återbruk internt.

GoZero på dator och i mobil

– Det är jättekul att våra kunder ser ny potential i sitt avfall och att de använder appen GoZero för att ta vara på materialet, säger Linda.

Rekryterar till nyutvecklad tjänst kring GoZero

För att hjälpa sina kunder till ännu mer och bättre återbruk rekryterar PreZero just nu till en helt nyutvecklad tjänst, en GoZero-specialist. Tanken är att denna specialist ska skapa medvetenhet om hållbarhet genom återbruk och hjälpa kunderna att ta steget fullt ut mot en cirkulär ekonomi.

Rekryteringsannonsen till den nya tjänsten ligger ute just nu och vi hoppas på många, intressanta sökanden som vill hjälpa våra kunder att ta sitt återbruk till nästa nivå, avslutar Linda.

Tack vare innovativa tjänster som GoZero för återbruk, som ligger på steg 2 i avfallshierarkin, och PreZero SPOT som handlar om att minimera, vilket är det översta steget i avfallshierarkin, täcker PreZero alla steg i avfallshierarkin.

Bloggredaktionen
press.se@prezero.com