Tummen upp i PreZeros kundundersökning

Tummen upp i PreZeros kundundersökning

I våras var det återigen dags för PreZeros kundundersökning, som de genomför vartannat år. Nu är resultatet sammanställt och visar att kundnöjdheten är hög inom kategorier som tillgänglighet och tjänsteutbud.

Över sjuhundra kunder valde att svara på kundundersökningen som PreZero skickade ut i mars i år. Liksom tidigare år, landade PreZero även denna gång på ett mycket bra Net Promoter Score, vilket innebär att företaget har många kunder som är villiga att rekommendera dem. De är ambassadörer för PreZero helt enkelt.

– Det är glädjande att våra kunder är nöjda med vår leverans. För mig är det också viktigt att få bekräftat att våra processer och vårt arbetssätt fungerar, och att kunderna märker att alla på PreZero jobbar för att tillfredsställa deras behov. Jag är stolt över det arbetet vi utför tillsammans i bolaget säger Linda Sato, säljchef på PreZero i Sverige.

Hög kundnöjdhet inom tillgänglighet och tjänsteutbud

De områden som fick högst resultat visar att kunderna är mycket nöjda med hur de produkter och tjänster som PreZero erbjuder motsvarar deras behov. De tycker också att det är lätt att komma i kontakt med företaget. Undersökningen visar också på ett högt resultat när det gäller samarbetet med kundansvarig kontaktperson.

I sammanställningen av de kommentarer som kunderna lämnat i fritextsvaren ser man att de upplever PreZeros kollegor som trevliga och kompetenta och att chaufförerna är uppskattade för sin flexibilitet. PreZero får också beröm för att vara snabba och effektiva och att det är lätt att vara kund hos dem.

Ständiga förbättringar och utveckling

– Självklart ska vi glädjas åt det som kunderna upplever som riktigt bra, men det finns samtidigt punkter som vi behöver utvärdera och även hitta förbättringar på så att vi kan stärka vår position på marknaden ytterligare. Med 35 000 hämtställen i Sverige kommer vi alltid arbeta med ständig utveckling eftersom ingenting är statiskt i vår verksamhet. PreZero ska vara det självklara valet och målet är att vi tillsammans kan göra en förflyttning i avfallstrappan och hjälpas åt mot en framtid med Zero Waste, säger Linda.

En kundundersökning där kunderna själva säger:

”Lyhörda säljare, vaken kundtjänst och bra ordning på hämtningar!”

”Nytänkande, enkelt och bra digitala verktyg.”

”Ni är tillgängliga, utbildar och är uppriktiga som företag.”

”Bra lösningar på sortering och tillmötesgående säljare.”

 

– Vi är så tacksamma för alla kunder som tagit sig tid att svara på vår undersökning. Ert engagemang och era svar är oerhört viktig för oss. Ett stort tack till er, avslutar Linda.

Bloggredaktionen
press.se@prezero.com